فروشگاه اینترنتی زیبا فرش : خرید فرش به همراه بزرگترین راهنمای خرید انواع فرش ماشینی
Home/مقالات فرش ماشینی و راهنمای خرید/نقش شهرستان کاشان در صادرات فرش

نقش شهرستان کاشان در صادرات فرش

نقش شهرستان کاشان در صادرات فرش

با وجود مراکز و شرکت های بزرگ تولید فرش ماشینی در سراسر ایران ، پایتخت فرش ماشینی همواره شهرستان کاشان است که نقش مهمی در تولید و صادرات فرش ماشینی دارد . در این مقاله به تحلیل و برسی جایگاه فرش ماشینی کاشان در صادرات می پردازیم .
 
همانطور که می دانید ، اولین فرش ماشینی در ایران در اوایل دهه 50 و در شهر کاشان بافته شد که بعد از آن صنعت بافت فرش ماشینی در این شهر رونق گرفت ، به طوری که امروزه دارای مراکز و کارخانه های بسیار بزرگی در راستای تولید فرش ماشینی می باشد و نقش اساسی در صادرات فرش دارد . در حال حاضر بالغ بر 9 هزار واحد صنعتی و نساجی در کشور ، بیشتر از 1200 مرکز صنعتی حدود 13% دارای پروانه بهره برداری برای تولید فرش ماشینی هستند که نزدیک به 1000 واحد آن در منطقه کاشان مستقر می باشند.
 
صادرات فرش ماشینی در ایران و جایگاه کاشان در این صادرات
ایران در صادرات فرش ماشینی رتبه پنجم را به خود اختصاص داده و سالانه حدود 85 ملیون متر مکعب از انواع اقسام از فرش های ماشینی در ایران تولید می شود که از این مقدار ، 75% صرف مصارف داخلی و مابقی به بیش از 30 کشور چون : افغانستان، عراق ، ترکمنستان و … صادر می شود . سهم کاشان در صادرات فرش ماشینی به خارج از کشور حدود 75% است و به همین دلیل شهرستان کاشان به قطب تولید فرش ماشینی و به شهر فرش ماشینی ایران معروف است .
ناگفته نماند شهرستان کاشان دارای بیش از 700 واحد تولیدی فرش ماشینی است و تقریبا 70% ماشین آلات تولید فرش ماشینی در این شهر قرار دارند.
با وجود اینها هنگامی که اسم فرش ماشینی به گوش شما می خورد ، قطعا نام شهر کاشان و فرش ماشینی کاشان نیز همراه آن خواهد بود.
 
جهت آشنایی با طرح های فرش کاشان و قیمت فرش ماشینی در کاشان وارد صفحه اصلی وبسایت شوید.
کلمات کلیدی مرتبط :’صادرات فرش ماشینی’ , ‘صادرات فرش’ , ‘صادرات فرش کاشان’ , ‘جایگاه صادرات فرش ماشینی’

حتما بخوانید : بهترین فرش برای خانه

سپاس از توجه شما

Leave A Comment