فروشگاه اینترنتی زیبا فرش : خرید فرش به همراه بزرگترین راهنمای خرید انواع فرش ماشینی
Home/مقالات فرش ماشینی و راهنمای خرید/ابعاد فرش ماشینی و چگونگی تطبیق اندازه فرش با فضا

ابعاد فرش ماشینی و چگونگی تطبیق اندازه فرش با فضا

ابعاد فرش ماشینی و چگونگی تطبیق اندازه فرش با فضا

فرش ماشینی بر خلاف قالی دستبافت  توسط ابزارها و ماشین آلات بزرگ صنعتی تولید میشود که به علت بیشتر بودن سرعت و تولید نسبت به نوع دستبافت ، ارزان تر و از همین رو پرطرفدار تر بوده است . همانطور که میدانیم فرش در دکوراسیون منازل حرف اول را میزند و بی شک در چشم هر بیننده ای جلوه خاص دارد پس انتخاب درست و متناسب با فضا اهمیت ویژه ای دارد چون در نگاه اول ، ظاهر فرش بیشتر به چشم می خورد . انتخاب مناسب فرش تنها به طرح ، نقش ، جنس الیاف و رنگ و ظاهر محدود نمیشود ، جنبه های مختلفی از جمله شانه و تراکم و همچنین ابعاد را نیز در بر میگیرد . در ادامه با صحبت در مورد ابعاد فرش ماشینی برای هر منزل در مورد انتخاب مناسب مطالبی ارائه خواهیم داد .
ابعاد و نحوه فرش ماشینی باید چگونه باشد ؟
قبل از اقدام به خرید باید بدانیم فرش را برای کجا لازم داریم . مهمترین قانون در مورد ابعاد این است که فرش یا قالی باید به اندازه ای باشد که تا نزدیک مبل باشد اما زیر پایه ها نباشد و به عبارتی مبل روی پایه ها قرار نگیرد . البته قرار گرفتن پایه های جلویی مبل روی فرش چندان ایرادی ندارد و می تواند به عدم سر خوردن فرش هم کمک کند به شرطی که برای جلوگیری از آسیب به فرش از زیر مبلی در زیر پایه ها کمک بگیریم .انتخاب فرش بزرگ برای محیط های کوچک و پوشاندن تمام فضا مناسب نیست چرا که پر کردن تمام فضا با فرش منجر به کوچک نشان دادن محیط میشود ، عموما ابعاد باید بگونه ای انتخاب شود که در اتاق ها و هال و پذیرایی 40 الی 50 سانتی متر نزدیک دیوار خالی باشد این انتخاب به زیبایی دکوراسیون هم کمک خواهد کرد البته در فضاهای کوچک تر میتوان 20 الی 25 سانت را خالی گذاشت .خالی گذاشتن و ایجاد فاصله بین لبه فرش و دیوار برای اینکه فضای اتاق مدرن تر و شیک تر به نظر برسد امری رایج است اما نوع کف پوش هم مهم است ، برای این اقدام لازم است رنگ کف پوش ها با فرش هارمونی داشته باشد . فرش اتاق خواب باید به گونه ای باشد که هنگام خروج از تخت پاها با زمین برخورد نکند و با قرار گرفتن روی فرش حس آرامش را به فرد القا نماید . بهتر است انتخاب به گونه ای باشد که فضای جلو تخت کاملا با فرش پوشیده شود اما برای زیبا به نظر رسیدن اتاق خواب و تخت میتوان فرشی با ابعاد بزرگتر از تخت خواب انتخاب نموده و تخت را روی آن قرار داد به گونه ای که از هر جهت حدود 40 الی 50 سانتی متر فرش در کناره های تخت مشخص باشد . این کار به زیبایی دکوراسیون اتاق کمک خواهد کرد اما قسمت های زیر پایه تخت مورد آسیب خواهند بود ، برای کم کردن از میزان آسیب بد نیست زیر پایه های تخت زیر مبلی یا مقوا قرار دهیم و در هنگام انتخاب تخت ، پایه های پهن را انتخاب کنیم تا فشار به سطح بیشتر و با مقدار کمتری وارد شود .زیر میز ناهار خوری از جمله معدود مکانهایی ست که با وجود میز و صندلی نیازمند فرش شدن است چراکه هنگام سرو غذا نباید پاها با زمین برخورد داشته باشد اما باید دقت شود که به علت ریختن انواع مواد غذایی و نوشیدنی های مختلف ، فرشی که زیر میز ناهارخوری پهن میگردد باید فرشی باشد تا از پوسیدگی ، تجمع میکروب ها و از بین رفتن الیاف جلوگیری به عمل آید . فرش این مکان باید از طول و عرض میز و صندلی ها بزرگ تر باشد و حدود 60 سانتی متر از آن در کناره های صندلی نمایان گردد . بدن ترتیب وقتی صندلی هارا عقب میکشیم باز هم روی فرش واقع خواهند شد .در مورد اتاق کودک هم بهتر است کل فضا پوشیده شود چراکه هنگام بازی و راه رفتن کودک از تمام فضای اتاق استفاده خواهد کرد و ممکن است برخورد وی با سرامیک یا کف پوش به علت حساس و لطیف وبدن پوست وی موجب آزار و رنجش خاطرش شود .اصطلاح کناره به فرش یا قالی باریکی گفته میشود که در راهروها پهن میشوند . با استفاده از کناره های زیبا و هماهنگ با سایر فرش ها میتوان راهرو ها را پوشاند . در این مورد هم باید دقت شود اندکی از فضای بین کناره و دیوار باز بماند .
برای داشتن اطلاعات بیشتر در مورد تطابق فرش با دکوراسیون کلیک کنید .
اندازه های اصلی فرش ماشینی
فرش ماشینی را بر اساس ابعاد و اندازه میتوان به دودسته کلی فرش‌های گرد شامل دایره یا بیضی و چهارگوش شامل مربع و مستطیل تقسیم بندی نمود . فرش‌های ماشینی بزرگ در سه بعد ۶ متری، ۹ متر و ۱۲ متری که در ادامه توضیح داده میشود بافته و تولید میشوند . بر خلاف فرش دستبافت ، اندازه های فرش ماشینی مشخص و داده شده هستند و هر دستگاه متناسب با تنظیمات خود تنها میتواند ابعاد مشخصی را ببافد . اندازه های اصلی فرش ماشینی شامل فرش 6 متری یا 2*3 ، فرش 9 متری یا 3.5 * 2.5 و فرش 12 متری یا 3 * 4 ارائه میشود . اندازه ای دیگری هم وجود دارد که استاندارد نیستند اما به علت تقاضای زیاد بنابر درخواست مشتری انجام می شود . از جمله 1.5 * 2.25 متر ، 1 * 1.5 متر ، 1 * 2 متر ، 1* 3 متر و 1* 4 متر .اندازه هایی فرعی در رابطه با بافته های ماشینی وجود دارد که با نام های قالیچه ، فرش گرد ، کناره ، پادری و رو پشتی میشناسیم و هر کدام اندازه های خاص خود را دارند البته میتوان اندازه های فرعی را در هر سایز و اندازه ای که نیاز داریم سفارش دهیم .
 
خرید از زیبافرش
شرکت زیبافرش ، انوع فرش ماشینی را در سایزهای استاندارد به عرضه گذاشته است . مشتریان عزیز ، برای راحتی در خرید ، می توانند به فروشگاه آنلاین زیبافرش مراجعه کنند و بعد از دیدن انواع فرش و ابعاد آن نسبت به خرید اینترنتی فرش اقدام کنند . تمامی فرش های بافته شده توسط شرکت هانی ، با ابعاد استاندارد عرضه می شود .
برای دیدن محصولات استاندارد ، کلیک کنید .
کلمات کلیدی مرتبط :فرش ماشینی , انتخاب فرش بزرگ , اندازه های اصلی فرش ماشینی , فرش 6 متری , فرش 9 متری , فرش 12 متری ,

سپاس از توجه شما

Leave A Comment