فروشگاه اینترنتی زیبا فرش : خرید فرش به همراه بزرگترین راهنمای خرید انواع فرش ماشینی
Home/مقالات فرش ماشینی و راهنمای خرید/برسی کامل فرش دستبافگونه

برسی کامل فرش دستبافگونه

برسی کامل فرش دستبافگونه

فرش ماشینی دستبافگونه
در دستگاه های بافندگی انواع بافت انجام می شود . با بروز شدن ماشین آلات بافندگی فرش ماشینی نوع بافت ریز و ظریفتر و در نتیجه قالی مقاوم تری حاصل می شود . این مطلب را به وضوح می دانیم که فرش ماشینی دو مشخصه شانه ( تعداد ریشه در هر متر از عرض قالی ) و تراکم ( تعداد ریشه در هر متر از طول قالی ) را دارا می باشد . هر چه تراکم فرش ماشینی بیشتر باشد فرش توپر تر و سنگین تر و متراکم تر ( فشرده ) خواهد بود و هر چه شانه قالی بیشتر باشد فرش ماشینی ریزنقش تر خواهد شد . در جدیدترین دستگاه های بافندگی دو نوع بافت انجام می شود : بافت کریستال و دستباف گونه ( هندلوک ) . در ادامه این مقاله سعی شده است توضیح داده بشود که برتری فرش دستباف گونه به قالی ماشینی چیست؟ و شما می توانید با توجه به این موضوع اقدام به خرید فرش مورد نظر خانه خود کنید.
 
انواع فرش دستباف گونه
اصطلاحا به فرش هایی که شانه بیش از 700 دارند مثل 1000 و فرش 1200 شانه و جدیدا فرش ماشینی 1500 شانه که به تازگی وارد بازار فرش ماشینی شده است ، فرش دست بافت گونه گفته می شود . در بافت سنتی که به صورت دستی انجام می شود ، بافنده نخ خود را به دور نخ تار ( چله ) با یک نوع گره مخصوص محکم می کند بطوری که این گره به هیچ وجه از بافت فرش جدا نمی شود . در ماشین های بافندگی امروزی در بافت کریستال وجود دو نوع پود باعث می شود که گره ای U شکل ایجاد شود .
ولی در بافت فرش دستباف گونه با وجود سه نوع پود گره U شکل به شکل W تبدیل شده و در نهایت گره بسیار محکمی شبیه فرش دستباف حاصل می شود . در نتیجه می توان گفت تفاوت فرش ماشینی دستبافت گونه با فرش ماشینی در تعداد پود مصرفی آنها می باشد .
 

 
نخ به کار رفته در قالی تراکم بالا
در فرش ماشینی دستباف گونه نخ خاب ، بافت رفتگی مناسب تری داشته که این امر باعث استحکام بالای آن می شود . به طوری که اگر به پشت قالی دستباف گونه نگاه کنیم ، شباهت زیادی به گره های فرش دستبافت دارد . در بافت فرش ماشینی دستبافتگونه معمولا از نخ اکریلیک هیت ست شده استفاده می کنند که در مقالات قبلی با این الیاف بیشتر آشنا شدید.
 
قیمت فرش ماشینی دستباف گونه کاشان
همانطور که می دانید فرش ماشینی دستبافگونه به دلیل شانه و تراکم بالا ، قیمت بیشتری هم نسبت به فرش هایی با تراکم پایین تر دارد . فرش دستبافگونه معمولا به فرش های 1000 شانه ریز بافت و فرش 1200 شانه تراکم 3600 نسبت داده می شود که در ادامه با قیمت جدید فرش دستباف گونه آشنا می شوید.
قیمت فرش ماشینی دستبافگونه کاشان در سال 97:
قیمت فرش 1200 شانه دستباف گونه 12 متری 1/950/000 تومان
قیمت فرش 1000 شانه دستباف گونه 12 متری 1/750/000 تومان
 
شما عزیزان می توانید با ورود به سرشاخه محصولات داخل فروشگاه هانی ( فرش 700 ، 1000 و 1200 شانه ) تمامی فرش های ماشینی را مشاهده کنید و با قیمت فرش ماشینی آشنا شوید.
زیبافرش تنها عرضه کننده بدون واسطه فرش ماشینی کاشان به قیمت کارخانه همراه با 10 سال ضمانتنامه و گارانتی ، با ارسال رایگان و پرداخت وجه فرش درب منزل.
کلمات کلیدی مرتبط :’فرش دستباف گونه’ , ‘فرش دستبافگونه’ , ‘قیمت فرش دستباف گونه کاشان’ , ‘قالی دستباف گونه’ , ‘فرش دستباف گونه چیست’

سپاس از توجه شما

Leave A Comment