فروشگاه اینترنتی زیبا فرش : خرید فرش به همراه بزرگترین راهنمای خرید انواع فرش ماشینی

تعداد رنگ قالی

تعداد رنگ قالی

تعداد رنگ قالی ماشینی و تاثیر آن بر قیمت فرش ماشینی
در گذشته فرش هایی با تراکم و شانه 350 برای اولین بافته شد و راوانه بازار گردید . رفته رفته با پیشرفت علم و تکنولوژی در دستگاه های بافندگی فرش ، بشر قادر قادر به تولید دستگاه های بافت فرش 500 و 700 شانه شد و توانست انواع طرح و رنگ را در فرش های جدید جای دهد و نام فرش ماشینی را در دور دست ها به زبان ها بیندازد . در این مقاله به برسی تعداد رنگ فرش ماشینی و نقش آن در قیمت فرش ماشینی می پردازیم و شما را با انواع رنگ فرش ماشینی آشنا می کنیم.
تعداد رنگ فرش
همانطور که می دانید منظور از تعداد رنگ فرش ، سبز و قرمز و سرمه ای و… نیست منظورمان تعداد رنگ های به کار رفته در زمینه فرش است . فرش های ماشینی معمولا به سه دسته اصلی : فرش 700 شانه ، فرش 1000 شانه و فرش 1200 شانه تقسیم می شوند که هرکدام به نوبه خود زیبایی و جذابیت خاص خود را دارند و از انواع طرح و رنگ ها در این فرش ها استفاده شده است . فرش ماشینی هرچه شانه و تراکم پایین تری داشته باشد قادر است تعداد رنگ بیشتری را در خود جای دهد چرا که زمینه ای خلوت تر نسبت به فرش هایی با تراکم بالا دارد ، از همین رو فرش های 700 شانه در تعداد رنگ 8 ، 10 ، 12 بافته می شود و جدیدا قادر به تولید فرش 700 شانه 14 رنگ شده اند . فرش های 1000 شانه هم در تعداد رنگ استاندارد و اورجینال 10 رنگ بافته می شود . اما فرش 1200 شانه به دلیل شانه و تراکم بالا ( تراکم 3600 ) اگر بخواهد در تعداد رنگ بالا بافته شود واضح است که فرش زیبا و جذابی تولید نمی شود به همین لیل تعداد رنگ استاندارد برای فرش 1200 شانه ، 8 رنگ است . رنگ های اصلی فرش ماشینی که در بیشتر نمایشگاه ها یافت می شوند عبارتند از : سرمه ای ، کرم ، فیروزه ای ، گردویی ، بادامی یا بژ و … هستند.
 
تاثیر رنگ بر قیمت فرش
منطقی است که هرچه تعداد رنگ در فرش بیشتر باشد ، فرش گران قیمت تر می شود وهرچه تعداد رنگ فرش کمتر باشد از قیمت آن کاسته می شود . البته این ویژگی از فرش نقش زیادی در قیمت فرش ندارد و تعییت کننده اصلی قیمت فرش ماشینی ، شانه و تراکم فرش است چرا که هرچه گره و ریشه بیشتر باشد فرش مرغوب تر می شود و فرشی که با شانه و تراکم بالا تولید شود معمولا دارای این ویژیگی ها می باشد : زمینه ای ریز نقش و توپر دارد ، متراکم و نقش و نگار بسیر جذابی دارد ، نرم و لطیف است.
 
با ورود به صفحه اصلی وبسایت ، انواع فرش ماشینی کاشان را با قیمت مشاهده کنید.
کلمات کلیدی مرتبط :’قیمت فرش ماشینی’ , ‘فرش ماشینی’ , ‘تعداد رنگ فرش’ , ‘زمینه فرش’ , فرش

سپاس از توجه شما

Leave A Comment