فروشگاه اینترنتی زیبا فرش : خرید فرش به همراه بزرگترین راهنمای خرید انواع فرش ماشینی
Home/مقالات فرش ماشینی و راهنمای خرید/تفاوت های فرش ماشینی 1200 شانه و دستباف

تفاوت های فرش ماشینی 1200 شانه و دستباف

تفاوت های فرش ماشینی 1200 شانه و دستباف

فرش ها به دو دسته دستبافت و فرش ماشینی تقسیم میشود که از جلمه محبوبترین های آن می توان به فرش 1200 شانه اشاره داشت و ما در این مقاله نیز قصد به بررسی این دو قالی محبوب را برای شما داریم ، ما در این مقاله برای مشخص کردن تفاوت فرش 1200 شانه با دستباف به صورت دقیق ، به بررسی ویژگی های هر دوی این قالی ها می پردازیم تا در نهایت شما توانسته باشید یک خرید موفق برای خانه و دکوراسیون انجام بدهید.

1- ویژگی فرش دستبافت
فرش دستبافت ایرانی زبان زد جهان است و فرش دستبافت کاشان ، شهرت خاصی دارد که تاریخچه بافت آن به دوران صفویه مربوط است . از خصوصیات آن این است که در بافتن آن از الیاف طبیعی استفاده شود و معمولا در ابعاد آن چند سانتی متر اختلاف وجود دارد که این امر طبیعی است و عیب به شمار نمی آید . طرح های آن به صورت ترنج ، خشتی و افشان است که معروف ترین آن ترنج است . از ویژگی های فرش دستبافت که منحصر است و آن را با فرش ماشینی متمایز می کند این است که در اثر پاخور شدن ، شست شو و نور زیبایی خود را از دست نمی دهد . و از دیگر خصوصیات آن این است که در تابستان سرد و در زمستان گرم است . در هنگام خرید  ، با یک دستمال نمدار ، روی قسمتی از قالی بکشید ، اگردستمال رنگی شود معلوم است رنگ مصنوعی است . و این قالی چون با الیاف طبیعی بافته می شود ، به سلامت جسمانی افراد کمک خواهد کرد و به خاطر استفاده از پشم و پنبه و ابریشم ، شما شاهد تولید الکتریسیته نیستید . عمر و ماندگاری این نوع از قالی مثال زدنی است و گره ها ی آن چون با دست بافته می شود محکم تر است .

2- ویژگی فرش ماشینی 1200 شانه
امروزه رقابت بین فرش ماشینی 1200 شانه بسیار بالا رفته است و تنوع در طرح و رنگ آن زیاد شده است چون با استقبال بی نظیری از مردم روبه رو است . با توجه به خصوصیات بسیار خوبی که فرش دستبافت دارد ، ولی تقاضای فرش ماشینی هزار و دویست شانه که دارای شباهت زیادی به قالی دستبافت بوده و دارای قیمت مناسبی نیز می باشد ، بالاست .الیاف فرش ماشینی یا پلی استر است یا آکریلیک و هیچ فرش ماشینی با الیاف طبیعی بافته نمی شود . هراندازه شانه و تراکم فرش ماشینی بالا رود ، به فرش دستبافت بیشتر نزدیک می شود . به عبارتی به قالی های با شانه و تراکم بالا ، فرش دستبافت گونه گفته می شود . جون ظرافت و زیبایی این نوع قالی ها در حد فرش دستبافت است . فرش 1200 شانه را میتوان در حد دستبافت دانست در زمینه زیبایی و ظرافت . در ابعاد فرش ماشینی ، هیچ اختلافی وجود ندارد . افرادی که به فرش دستبافت علاقه بسیاری دارند ولی توانایی مالی برای خرید آن ندارند می توانند به خرید فرش ماشینی 1200 شانه اقدام کنند .

3- خرید فرش ماشینی
در بخش قبلی به تفاوت های فرش ماشینی 1200 شانه و دستباف پرداختیم در این بخش نیز قصد داریم درباره نحوه عرضه قالی صحبتی را داشته باشیم. فروشگاه هانی ، عرضه کننده انواع فرش ماشینی ، در شانه و تراکم های مختلف با طرح ها و رنگ های مختلف است . قیمت فرش ماشینی کاشان در سایت هانی ، به صورت قیمت از درب کارخانه است  . شما برای خرید فرش ماشینی کاشان می توانید به این سایت مراجعه کنید . برای دیدن از فرش های این فروشگاه کلیک کنید .

سپاس از توجه شما

Leave A Comment