فروشگاه اینترنتی زیبا فرش : خرید فرش به همراه بزرگترین راهنمای خرید انواع فرش ماشینی
Home/مقالات فرش ماشینی و راهنمای خرید/مزیتهای فرش بافته شده با نخ هیت ست

مزیتهای فرش بافته شده با نخ هیت ست

مزیتهای فرش بافته شده با نخ هیت ست

در فرش های ماشینی کیفیت با فاکتورهای مختلفی مشخص می شود و هر کدام از این فاکتور ها به صورت جداگانه روی مرغوبیت و قیمت آن دارای تاثیر فراوانی می باشد . برای مثال می توان به تعداد شانه های یک فرش اشاره نمود که این عامل به صورت مستقیم در قیمت آن تاثیر گذار است . از مرسوم ترین شانه ها می توان به 1200 شانه ، 1000 شانه و 700 شانه اشاره کرد .
هر چه که تعداد شانه در یک قالی بالا برود به تناسب کیفیت و قیمت آن نیز بالاتر می رود .  قالی هایی که دارای تراکم بالا می باشند برای بافت از نقشه های ظریف تر و زیباتر در آنها استفاده می کنند که قطعا این نقشه ها را نمی توان در تراکم پایین بافت به هم دلیل از فرش های تراکم بالا برای زینت بخشیدن به اتاق پذیرایی و نشیمن استفاده می نمایند .
در ادامه سعی کرده ایم که مزایای فرش بافته شده با نخ هیت ست را به طور کامل و به همراه نکات ضروری برای انتخاب و خرید انواع فرش های ماشینی بیان کنیم تا با مطالعه آن شما عزیزان نیز آگاهی خود را در این زمینه افزایش دهید .
 
جنس و کیفیت فرش ماشینی
علاوه بر تراکم و شانه در یک فرش که باعث زیبایی در آن می شود ، جنس نخی که در فرش ماشینی به کار می رود نیز دارای اهمیت زیادی می باشد . تمامی افراد قبل از انتخاب و خرید خود باید از کیفیت نخ بکار رفته در قالی مطمئن شوند . اکنون در بازار فرش های بی کیفیت زیادی وجود دارد که در آن ها از نخ های مصنوعی که دارای بوی آزار دهنده نفتی می باشند استفاده شده است و برای افرادی که دارای حساسیت می باشند ممکن است مشکلاتی را بوجود بیاورد .
یکی از مهم ترین  اطلاعاتی که یک خریدار باید داشته باشد در مورد جنس نخ به کار رفته در فرش های ماشینی می باشد .
در گذشته برای بافت فرش ها از نخ های پشمی استفاده می کردند که این نخ ها موجب خارش پوستی می شدند که به همین خاطر نخ های پشمی جای خود را کم کم به الیاف های باکیفیت تری دادند که دیگر زبر و خشن نمی باشند و زمانی که روی آن ها راه می روید نرمی و لطافت ان را حس می نمایید و با گذشت زمان نخ های مصنوعی دچار پیشرفت شدند تا به نخ های اکریلیک رسیدند و دوباره همین نخ های اکریلیک بهبود پیدا کردند . در حال حاضر نخ های اکریلیک به عنوان سر آمد در بین تمام نخ ها شناخته می شوند.
+ بیشتر بدانید : درباره فرش نخ هیت ست
 
 انتخاب و خرید فرش اکریلیک هیت ست شده
در هنگام خرید قالی با فرشهای هیت ست شده مواجه می شوید و ممکن است که از خود بپرسید که مزایای نخ های هیت ست شده چیست و آیا با دیگر فرشهایی که از سایر نخ ها مانند پلی استر بافته شده اند تفاوت قیمت دارند ؟ این نوع از محصولات جزو مرغوب ترین فرش های ماشینی شناخته می شوند در ادامه راهنمای کاملی از خرید و انتخاب فرش مناسب را برای شما عزیزان بیان می کنیم .
 
تولید فرش ماشینی با نخ هیت ست
نخ هیت ست فرآیندی است که روی نخ ها اعمال شده و صرفا روی نخ های اکریلیک این فرآیند صورت می پذیرد . این فرآیند این گونه است که ابتدا نخ ها را در بخش ریسندگی می ریسند و سپس آن را وارد ریل می کنند و در آن جا نخ ها را به وسیله بخار داغ حرارت می دهند . این عمل باعث می شود که رنگهای نخ تثبیت شوند و دیگر روشنی و کیفیت خود را به مرور زمان از دست ندهند . این نخ ها دارای پرزدهی بسیار کمی می باشند که دیگر نیازی نیست که بعد از خرید نگران بر طرف کردن و از بین بردن پرزهای روی فرشتان باشید .
 
 ویژگی های نخ های هیت ست
از بارزترین ویژگی ومزایای فرش های هیت شده می توان به موارد زیر اشاره نمود :1. این نوع از نخ ها به دلیل پرزدهی پایین ، ضد حساسیت می باشند . به همین خاطر شما می توانید این گونه از فرش ها را برای اتاق خوابتان و اتاق کودکان که در آن ها فرش بیشترین برخورد را با پوست بدن دارد استفاده کنید .
2. این نوع از فرش ها دارای سر نخ هایی هستند که کاملا جدا و مشخص از هم می باشند و از پشت می توان تعداد آن ها را به سادگی شمرد .
3. زمانی که روی آن ها راه می روید احساس راحتی می کنید و نرمی و لطافت الیاف به کار رفته در ان را حس می نمایید .
4. فرش هایی که با این نوع نخ بافته می شوند دارای مقاومت بسیار بالایی می باشند که دلیل آن قوی بودنشان دربرابر کشش است .
5. به مرور زمان اندازه و شکل آن تغییر نمی کند.
6. به دلیل مقاومت بالای آن ها دچار پارگی نمی شوند .
7. نظافت فرش هایی که در آن ها از این نوع نخ ها استفاده شده بسیار آسان است زیرا خاک و گرد غبار جذب آن ها نمی شود .
8. و به صورت کلی برای نطافت آن ها می توانید آن ها را سالی یکبار بشوید تا در طول سال دیگر نیازی به شستشو نداشته باشد .
9. از نظر بهداشتی نیز اگر به آن نگاهی داشته باشید در می یابید که این نوع از فرش ها برای سلامت ضرری ندارد .  از عللی که افراد ان را دوست دارند ، این نوع فرشها ضد گرد و غبار و حساسیت می باشند .
10. اگر اجسام داغ مانند اتو و یا قابلمه روی آن قرار دهید دچار سوختگی و یا تغییر رنگ نمی شوند .
11. به دلیل این که این نوع از نخ ها در فرآیندی هیت ست شدند نخ های آن دارای ثبات بیشتری می باشند و لذا الیاف آن در ساختار نخ دچار درگیری بیشتری می شوند و این امر موجب ماندگاری و دوام آن می شود .
12. این نوع از فرش ها که با نخ های آکریلیک هیت ست بافته شده اند زمانی که از آن ها استفاده می کنید بعد از گذشته مدت زمانی باعث می شود که طرح و نقش آن بیشتر خودنمایی کند .
13. به دلیل افزایش قابلیت جذب رنگ در آن ها با شستشو رنگ پس نمی دهند .
کلمات کلیدی مرتبط :’مزیت فرش هیت ست’ , ‘انواع فرش ماشینی هیت ست’ , ‘ویژگی فرش هیت ست’ , ‘ویژگی فرش اکرلیک هیت ست’

سپاس از توجه شما

Leave A Comment