فروشگاه اینترنتی زیبا فرش : خرید فرش به همراه بزرگترین راهنمای خرید انواع فرش ماشینی
Home/مقالات فرش ماشینی و راهنمای خرید/نحوه انتخاب فرش ماشینی

نحوه انتخاب فرش ماشینی

نحوه انتخاب فرش ماشینی

چگونه فرش ماشینی انتخاب کنیم؟
فرش ماشینی همانطور که از اسمش پیداست بر خلاف فرش دستباف توسط دستگاه های بافندگی فرش بافته می شود و امروزه مهم ترین پوشش برای خانه ها می باشد . انتخاب فرش ماشینی خوب برای منزل نکته ای مهم است که قبل از خرید فرش باید به آن توجه کنیم تا بتوانیم فرش را یک بار برای همیشه خریداری کنیم . همانطور که گفته شد فرش مهم ترین اثاثیه منزل است و انتخاب فرش خوب سبب می شود از همه نظر سبب شادی و روحیه شخص شود . در این مقاله به شما عزیزان می آموزیم که چگونه فرش ماشینی را انتخاب کنید و فضایی شاد و جذاب را برای دکوراسیون منزل خود به ارمغان بیاورید .
 
راهنمای خرید فرش ماشینی
نکته اول در خرید
شانه و تراکم مهم ترین رکن در فرش ماشینی هستند و تمامی مشخصات فرش به گونه ای به این دو مشخصه بستگی دارد . هرچه تعداد شانه قالی بیشتر باشد ، فرش بافته شده دارای زمینه ای شلوغ و ریز نقش است و هرچه قالی تراکم بیشتری داشته باشد متراکم تر و توپر تر می شود و همین مشخص می کند مشتری چه سلیقه ای دارد ؟ فرش ریز نقش یا فرش با زمینه خلوت ؟
 
نکته دوم در خرید
همانطور که گفته شد شانه و تراکم فرش ماشینی بیشتر بستگی به سلیقه فرد دارد اما باید به یک نکته توجه داشت! برای مکان های پر رفت و آمد کدام فرش را انتخاب کنیم ؟؟ خوب پاسخ این سوال که بسیار مشخص است ، فرش ریز نقش به دلیل زمینه ای شلوغ بهترین فرش ماشینی برای مکان هایی است که رفت و آمد بالایی در آن وجود دارد ، چرا که کثیفی را در خود پنهان می کنند و مناسب ترین فرش برای اتاق پذیرایی هستند.

 
نکته سوم در خرید
حال این سوال پیش می آید که فرش مناسب اتاق خواب و مکان هایی که رفت و آمد در آن کم است ، چه فرشی است؟ همانطور که گفته شد باید شیوه استفاده از اتاق را در نظر داشته باشیم مثلا فرش مناسب اتاق خواب که مکانی برای استراحت است و پررفت و آمد هم نیست می توان از فرشی استفاده کرد که از جنسی لطیف و بافته از رنگ های روشن و جذاب باشد . چنین فرشی فضایی ملایم و لطیف را به اتاق هدیه می کند . و همچنین فرشی که برای اتاق حال و پذیرایی انتخاب می کنیم باید قابلیت پاخور بودن را داشته باشد و از مقاومت کافی در برابر گرد و غبار و … برخوردار باشد.

 
نکته چهارم در خرید
نکته بعدی که باید به آن توجه داشت سبک زندگی است . منظور از سبک زندگی چیست ؟ مثلا اگر خانواده ای پرجمعیت هستید و در خانه کودکی دارید یا از حیوانات خانگی نگهداری می کنید باید فرشی را انتخاب کنید که کثیفی را نمایان نکند . بهترین انتخاب فرشی با زمینه ای تیره و نسبتا شلوغ است . پیشنهاد ما به شما عزیزان فرش 1000 شانه سرمه ای رنگ است . این نکته در انتخاب فرش برای کسانی که در خانواده ای کم جمعیت هستند برعکس است و می توانند از فرش هایی با نقوش کمتر با رنگ های روشن استفاده کنند.

 
نکته پنجم در خرید 
از فرش های تک رنگ مانند کرم ، آبی نفتی ، مشکی و شکلاتی استفاده نکنید و یا اگر قصد خرید چنین فرش هایی را دارید حتما قبل از خرید فرش به محلی که می خواهید آن را پهن کنید توجه کنید . چرا که فرش های تک رنگ تیره ، لکه های روشن و دوده را به راحتی نشان می دهند و فرش های زمینه روشن مانند فرش زمینه کرم ، گرد و غبار یا جای پا را نمایان می کنند . اگر فرش را برای فضای بیرونی خانه می خواهید ، باید میزان آلودگی را در نظر بگیرید تا کثیفی را به راحتی نشان ندهند . در این مکان ها فرش های زمینه ترمه ای یا گردویی انتخاب مناسبی هستند.

 
نکته ششم در خرید
فرش مناسب با فضاهای کوچک و فرش مناسب فضاهای بزرگ چه فرشی است ؟؟ شنیده اید که لباس های تیره را برای افراد چاق توصیه می کنند !؟ در اینجا هم فرش را لباسی برای خانه در نظر می گیریم . اگر در خانه فضایی بزرگ و کم اثاثیه دارید ، فرشی تیره را در نظر بگیرید زیرا فرش های تیره مانند سرمه ای و مشکی ، فضای خانه شلوغ جلوه می دهند و مکانی دنج ، گرم و صمیمانه به وجود می آورند . و اگر در خانه فضای کوچکی دارید و می خواهید که بزرگ تر جلوه دهد ، بهترین فرش برای این مکان ها فرش هایی با زمینه روشن است چرا که فرش های سفید و کرم به طور معمول این نوع از فضا ها را بزرگ جلوه می دهد.

 
نکته هفتم در خرید
برای ست کردن فرش با دکوراسیون منزل از چه رنگ هایی استفاده کنیم؟ برای ست کرد فرش با پرده و مبل هیچ گاه از رنگ های یک دست و شبیه به هم استفاده نکنید چرا که اگر اثاثیه خانه یک دست باشد ، فضای خانه به مکانی خسته کننده و خشک تبدیل می شود . همیشه برای ست کردن دکوراسیون از قانون تضاد استفاده کنید . مثلا اگر فرش سرمه ای است ، پرده را رنگ روشن خریداری کنیم.

 
نکته هشتم در خرید
بادوام ترین فرش ماشینی چه فرشی است ؟ از مهم ترین ویژگی هایی که دوام و طول عمر فرش ماشینی را مشخص می کند ، تراکم و شانه و همچنین نوع نخ به کاررفته در فرش ماشینی است . همانطور که گفته شد هرچه شانه و تراکم فرش ماشینی بیشتر باشد ، فرش توپر و متراکم می شود در نتیجه فرش های ماشینی 1200 شانه تراکم 3600 بادوام ترین فرش ماشینی به حساب می آید و طول عمر بالاتری نسبت به فرش 700 و 1000 شانه دارد . و اما نخ به کار رفته در فرش . امروزه با پیشرفت تکنولوژی بشر قادر به تولید الیاف بدون پرز با قابلیت های چون : مقاومت در برابر گرما ، گرد و غبار ، نور خورشید و رطوبت شده است . یکی از این الیاف که در صدر قرار دارد ، اکریلیک هیت ست شده می باشد . فرش اکریلیک توانایی این را دارد تا یک قابلمه یا اتوی داغ را به مدت 5 دقیقه بدون هیچ آسیبی تحمل کند . اگر قصد خرید فرش ماشینی را دارید حتما فرش ماشینی اکریلیک را بخرید.
 
حتما مطالعه کنید » فرش ماشینی از کجا بخرم؟
کلمات کلیدی مرتبط :’راهنمای خرید فرش ماشینی’ , ‘چگونه فرش ماشینی انتخاب کنیم’

سپاس از توجه شما

Leave A Comment