فروشگاه اینترنتی زیبا فرش : خرید فرش به همراه بزرگترین راهنمای خرید انواع فرش ماشینی
Home/مقالات فرش ماشینی و راهنمای خرید/نخ ویسکوز در تولید فرش ماشینی

نخ ویسکوز در تولید فرش ماشینی

نخ ویسکوز در تولید فرش ماشینی

با پیشرفت تکنولوژی و بالارفتن نیاز افراد در خرید کالا هایی چون فرش ، الیاف مصنوعی جایگزین بسیار مناسبی برای فرش هایی با الیاف طبیعی می باشند . به طوری که امروزه کمتر کسی پیدا می شود به سراغ فرش های دستباف برود چراکه هم قیمت پایین تری دارند و هم دارای تنوع رنگی و زیبایی بالایی هستند . اما همچنان فرش دستباف جایگاه خود را از دست نداده و نزد مردم بسیار محبوب است.
با توجه به آنکه الیاف به کار رفته در فرش ماشینی نقش بسزایی در قیمت فرش دارد این مقاله را به این موضوع اختصاص داده ایم . در این مقاله که توسط گروه تحقیقاتی زیبافرش تهیه شده است به توضیحاتی در مورد نخ ویسکوز و فرش ماشینی ابریشم گونه ( فرش ماشینی ابریشم مصنوعی ) داده شده است . با توجه به پایین بودن اطلاعات مشتری در مورد این فرش ها ، سوالاتی همچون : فرش ابریشم مصنوعی خوبه ؟ فرش ویسکوز چیست ؟ معایب فرش ابریشم مصنوعی و همچنین قیمت فرش ابریشم مصنوعی ( قیمت فرش ویسکوز ) به وجود می آید که در ادامه به تمامی سوالات پاسخ داده شده است.
 
فرش ویسکوز چیست
قبل از آنکه با تعریف فرش ویسکوز آشنا شوید بهتر است با الیاف ویسکوز و نوع آن آشنا شوید . الیاف ویسکوز بر خلاف عقیده مردم ریشه طبیعی دارد و از اﻟﻮار درﺧﺘﺎن ، ﺗﻔﺎﻟﻪ ﻧﯿﺸﮑﺮ، ﮐﺎه ﺑﺮﻧﺞ و ﮔﻨﺪم به وجود می آید و طی مراحلی که از آنها عبور می کند به الیاف تبدیل می شود . فرش های ابریشم مصنوعی که به ( فرش ویسکوز بلژیکی ) معروف هستند از این الیاف بافته شده اند . از مزایا این فرش ها می توان به لطافت بسیار بالای آنها و همچنین بدون پرز بودن آن اشاره کرد . اما این نکته را فراموش نکنید که ، فرش هایی که از جنس ویسکوز هستند تنها از ویسکوز استفاده نشده و از پلی استر ( نخ پلی استر ویسکوز ) نیز در بافت این فرش ها به کار رفته است. 
 
قیمت فرش ابریشم مصنوعی
از آنجایی که قیمت الیاف ویسکوز و قیمت نخ پلی استر ارزان تر از الیاف دیگری چون نخ اکرلیک هیت ست شده است ، قیمت این فرش ها نیز پایین تر از قیمت فرش اکرلیک است . چرا که کیفیت نخ ویسکوز بسیار کمتر از کیفیت نخ اکریلیک است . فرش های ابریشم مصنوعی در ابعاد و طرح های مختلفی بافته می شوند اما به طور خلاصه قیمت فرش ابریشم مصنوعی :
6 متری 400/000 تومان
9 متری 700000  تومان
12 متری 1/000/000 تومان
قیمت های ذکر شده تقریبی است و بنا به طرح و رنگ فرش و نوع آن ( 100% پلی استر یا ویسکوز پلی استر ) تغییر می کند.
 
مقایسه فرش ابریشم مصنوعی با فرش اکرلیک
همانطور که در مقالات قبلی توضیحاتی درباره الیاف اکرلیک و فرش اکریلیک داده شد ، بهترین نخ فرش ماشینی همواره اکرلیک هیت ست شده است . برای آشنایی بیشتر با مزیت های فرش اکریلیک بر روی قسمت رنگی کلیک کنید . اگر قصد خرید فرش ماشینی را دارید و به دنبال فرش بادوام هستید ، پیشنها ما به شما عزیزان خرید فرش اکرلیک است چرا فرش های ابریشم مصنوعی به دلیل لطیف و ظریف بودن الیاف به کاررفته در آن طول عمر پایینی دارد و در اثر پاخور بودن زیاد و شستشو از بین می رود . اما فرش اکرلیک اینگونه نیست و عمر چندین و چند ساله دارد.
 
جهت خرید فرش ماشینی اکریلیک از کارخانه فرش و همچنین آشنایی با قیمت فرش اکریلیک وارد صفحه اصلی وبسایت ما شوید.
کلمات کلیدی مرتبط :’فرش ویسکوز’ , ‘فرش ابریشم مصنوعی’ , ‘فرش ویسکوز چیست’ , ‘فرش ابریشم مصنوعی چیست’ , ‘قیمت فرش ابریشم مصنوعی’

سپاس از توجه شما

Leave A Comment