فروشگاه اینترنتی زیبا فرش : خرید فرش به همراه بزرگترین راهنمای خرید انواع فرش ماشینی
Home/مقالات فرش ماشینی و راهنمای خرید/ویژگی های فرش همه چیز تمام

ویژگی های فرش همه چیز تمام

ویژگی های فرش همه چیز تمام

ویژگی های فرش ماشینی خوب و همه چیز تمام
فرش ماشینی از مهم ترین اجزای دکوراسیون به حساب می آید که هرفردی برای خرید جهیزیه منزل خود ابتدا سراغ فرش و مبل می رود تا بتواند دیگر وسایل خانه را با این دو تطبیق دهد و اثاثیه منزل خود را به آسانی با یکدیگر ست کند . خرید فرش ماشینی خوب و باکیفیت ، دغدغه ای مهم در خرید فرش است که در این مقاله شما عزیزان را با ویژگی های فرش ماشینی خوب و مشخصات فرشی همه چیز تمام آشنا می کنیم تا در هنگام خرید فرش ماشینی مانند یک کارشناس به سراغ فرش دلخواه خود بروید و از اطلاعات کافی برخوردار باشید . پس با ادامه مطالب همراه شوید.
با وجود فرش های متنوع و گوناگون با درجه کیفی های مختلف ( فرش درجه یک و دو … ) ، تشخیص فرش ماشینی خوب و درجه یک برای مشتری ، در خرید فرش ماشینی کار دشواری است و هرکسی قادر به شناخت فرش اصل از تقلبی نیست . اما با ادامه این مطالب با تمامی مشخصات فرش درجه یک آشنا خواهید شد.
 
ویژگی های فرش ماشینی خوب
از مهم ترین ویژگی هایی که نقش بسزایی در کیفیت فرش ماشینی دارند ، نوع الیاف به کار رفته در فرش ماشینی و نوع دستگاه بافت فرش در کارخانه می باشند.
 
بهترین نوع نخ در فرش ماشینی
با پیشرفت تکنولوژی و ارتقای کارخانجات ریسندگی و نساجی ، بشر قادر به تولید نخ هایی با نام هیت ست Heat set شده است . این نخ ها به خاطر مراحل و فرایند هایی که طی می کنند دارای خواص و ویژگی هایی می شوند که از مهم ترین آن می توان به بدون پرز بودن این الیاف اشاره کرد . همانطور که در مقالات قبلی گفته شد بهترین نخ هیت ست ، اکریلیک هیت ست شده می باشد که این نخ ها دارای ویژگی هایی چون : مقاومت در برابر گرما ، سرما ، گرد و غبار ، نور خورشید ، رطوبت و … هستند به طوری که فرش های اکریلیک قادر هستند تا یک غابلمه یا اتوی داغ را به مدت 5 دقیقه بدون هیچ آسیبی تحمل کنند . در نتیجه بهترین نوع نخ در فرش ماشینی ، اکریلیک هیت ست شده می باشد و بالاترین درجه کیفی فرش را به خود نسبت داده است.
 
بهترین دستگاه بافت
در گذشته اولین دستگاه های بافندگی ، فرش هایی با شانه 350 و تراکم 900 را تولید می کردند اما امروزه ماشین های بافندگی قادر به تولید فرش با شانه 1500 و تراکم 4500 هستند . بهترین نوع دستگاه بافندگی در فرش 700 شانه HCPx2 و فرش فرش 1000 شانه HCIx2  همچنین بهترین دستگاه بافندگی فرش 1200 شانه vandewiele – HCIx2 می باشد.
 
با توجه به اطلاعات داده شده از کیفیت فرش ماشینی و الیاف به کاررفته در آن متوجه شدید که بهترین فرش ماشینی کدام است . در ادامه با برخی از تخلفات در فروش فرش ماشینی آشنا خواهید شد تا در هنگام خرید فرش ماشینی سرتان کلاه نرود.

مهم ترین نکات در هنگام خرید فرش
 
عدم پارگی در فرش
پارگی، سوراخی، وصله در فرش های باکیفیت و درجه یک مشاهده نمی شود و نقشه استفاده شده در فرش مناسب و اندازه می باشد.
 
برسی ابعاد فرش
به طور کلی ابعاد فرش ها نباید از حد استاندارد خارج شود و این اختلاف تا ±5% برای طول قالی مجاز می باشد.
 
عدم وجود سوختگی فرش
سوختگی فرش زمانی منجر می شود که در یک فرش از متریال های مختلف (مانند پشم،اکریلیک) بهره بگیرند و در نهایت برای تکمیل کار بدون اینکه این مسله را مد نظر بگیرند یکی از نخ ها آب می شود
 
استفاده استاندارد از چسب آهار
اندازه چسب آهاری که برای فرش های ماشینی استفاده می کنند باید مناسب با استاندارد تعیین شده باشد. بکارگیری بیش از حد ممکن است باعث معیوب و خراب شدن زیردست قالی شود.
 
ارتفاع نخ خاب
مقدار استفاده شده ی نخ های خاب کسری یا اضافی نداشته باشد . و همچنین توجه داشته باشید استاندارد ارتفاع نخ خاب در فرش 700 شانه 1±10 و در فرش 1000 شانه 1±8 و همچنین استاندارد ارتفاع نخ خاب در فرش 1200 شانه 1±7 می باشد.
 
عدم وجود عیب و نقص در طرح و نقش فرش
اثری از تکرار سیلندر در نقشه فرش ماشینی وجود نداشته باشد. (در بسیاری از فرش های معیوب و ناقص به دلیل استفاده از ماشین آلات قدیمی و بی کیفیت سیلندر ممکن است به ازای یکبار چندین مرتبه بچرخد و نقشه پیش نرود، در این مواقع معمولا همان طرح تکرار می شود)
 
عدم وجود سرنخ هایی در پشت فرش ( قلاب خوردگی )
در زیر فرش ها آثاری از قلاب خوردگی وجود نداشته باشد، این عارضه بر اثر اشتباه تنظیم کردن ماشین آلات بافت به وجود می آید و به همین علت پشت فرش تراش مناسب نخورده و در بخش هایی از قالی سر نخ ها قابل رویت است.
 
قرارگیری دقیق ریشه های فرش
ریشه های فرش باید در جای تعیین شده قرار بگیرند که در بعضی مواقع به دلیل تنظیمات دقیقی که روی دستگاه انجام نگرفته است باعث بروز این مشکل می شود. (این ریشه ها باید طول و فاصله مشخص و در یک راستا باشند)
 
عدم وجود دو پودی در فرش
دو پودی یکی از نکته هایی است که در فرش های درجه S یا درجه 1 دیده نمی شود . این مورد هنگامی اتفاق می افتد که نخ حین بافت پاره میشود و ادامه کار با نخ اضافی از همان محل قبلی که نخ قبل تر پاره شده بود انجام نگیرد و این دو پود در کنار یکدیگر قرار می گیرند.
 
مراحل شیرینگ و پرداخت به درستی انجام گرفته باشد
شیرینگ یا پرداخت فرش های ماشینی باید به درستی انجام گیرد زیرا ممکن است قالی راه راه به نظر برسد و در محل های مختلف پرزها کوتاه بلند گرفته شود.
 
عدم وجود جای خالی در سطوح فرش
هیچ جای خالی نباید به روی فرش دیده شود، عموما این پیشامد زمانی رخ خواهد داد که نخ خاب منجر به پارگی شده باشد و مسئول دستگاه متوجه این موضوع نشود و دستگاه به کار خود ادامه دهد.
 
استفاده از نخ های معمولی
عموما در تولید بهترین فرش های ماشینی از نخ های هیت ست شده بهره می گیرند که از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است و بسیار کمتر از نخ های معمولی پرز می دهد همچنین باعث می شود زیردست قالی ها یکسان و یکنواخت به نظر میرسد.
 
نقص در هارنیش
هنگامی که تعدادی هارنیش مانع حرکت شوند یا به اصطلاح گیر کند قسمت کوچکی از فرش فاقد خاب می شوند و معمولا به این اتفاق قفسه بافی گفته می شود که در فرش های با کیفیت دیده نمی شود.
 
مشکل در تعداد رنگ قالی
دو رنگی یا چند رنگی یکی از مواردی است که نباید ب وجود آید، این اختلاف رنگ احتمال دارد به دلیل بکارگیری شیدهای متفاوت 1 رنگ به وجود آید.
 
خرید فرش درجه یک با ضمانت
شما عزیزان می توانید برای خرید فرش ماشینی کاشان در بالاترین کیفیت و بالاترین درجه کیفی ( A+ ) سری به فروشگاه آنلاین فرش هانی بزنید . زیبافرش عرضه کننده مستقیم انواع فرش از کارخانه فرش کاشان می باشد و تمامی محصولات خود را با 10 سال ضمانت و به قیمت کارخانه به مشتریان عزیز در هرکجای ایران با ارسال رایگان عرضه می کند . ناگفته نماند پرداخت وجه فرش نیز درب منزل صورت می گیرد تا مشتری نهایت اطمینان را به مجموعه ما داشته باشد.
برای مشاهده محصولات فرش کاشان و آشنایی با قیمت فرش وارد صفحه اصلی وب سایت زیبافرش کاشان شوید.
کلمات کلیدی مرتبط :’فرش ماشینی خوب’ , ‘فرش ماشینی’ , ‘خرید فرش ماشینی’ , ‘ویژگی های فرش ماشینی خوب’ , ‘مشخصات فرش درجه یک’ , فرش

سپاس از توجه شما

Leave A Comment