فروشگاه اینترنتی زیبا فرش : خرید فرش به همراه بزرگترین راهنمای خرید انواع فرش ماشینی

پاک کردن سوختگی فرش

پاک کردن سوختگی فرش

فرش ماشینی یکی از اقلام مهم زندگی در هر خانه ای است ، بخصوص برای خانم ها نگهداری حفاظت از قالی و تمیزی آن اهمیت دارد . لکه یکی از پردردسرترین مشکلات برای خانم های خانه دار است بنابراین تلاش می شود با هر وسیله ای آن را پاک کرد اما باید توجه داشت که هر راه حلی مناسب هر نوع لکه ای نیست پس در نتیجه شما باید برا ساس نوع لکه خود راه حل را پیدا کنید .

1- رفع انواع سوختگی فرش ماشینی
ما قصد داریم برا کمک به شما در داشتن فرشی با دوام و تمیز ، آموزش رفع انواع سوختگی فرش ماشینی را در ادامه در اختیار شما قرار دهیم تا بتوانید آن را مطالعه کنید .

1-1- رفع سوختگی فرش با زغال یا سیگار
امکان دارد بر اثر حادثه یا بی توجهی سوختگی بر روی قالی ایجاد شود که یکی از بزرگترین معضلات هر خانم خانه داری است . اگر سیگار یا زغالی بر روی فرش بیفتد می توانید برای رفع لکه آن ابتدا سطح سوخته شده را صاف کنید و سپس با جارو گرد و سیاهی را از روی آن پا کنید . سپس با نوک قیچی یا کاردک و با دقت به صورتی که به بافت قالی آسیب نرساند پرز سوخته شده را جدا کنید و در ادامه سطح آسیب دیده را با شامپو فرش یا از محلول آب وآب اکسیژنه برای شستشو قالی استفاده کنید و سپس سطح شسته شده را در قسمت بالاتری از کف زمین قرار دهید تا خشک شود . اما برای سوختگی های عمیق تر در این موارد باید به رفوگری مراجعه کنید . برای قسمت های ساده یا فرشهای پرز دار می توانید سطحی از پرز را متناسب با این میزان از سوختگی از قسمت سالم جدا کنید و با چسب بر روی قسمت سوخته شده قرار دهید . توجه کنید هیچگاه از صابون برای رفع سوختگی فرش استفاده نکنید و زیاد محل سوخته شده را ششتشو ندهید .

1-2- رفع سوختگی فرش با اتو یا قابلمه
اگر میزان سوختگی به حدی باشد که فقط رنگ قالی زرد شود یا تغییر رنگ فرش رخ دهد می توانید از پیاز برای رفع آن استفاده کنید بدین صورت که پیاز را به دونیم کرده و برای دقایقی روی قالی قرار دهید سپس با آب سرد آن را شسشتو دهید و راه دیگر استفاده از یخ برای از بین بردن لکه های سطحی مناسب است .

1-3- رفع سوختگی فرش با شمع
اگر لکه ای بر اساس ذوب شدن شمع بر روی قالی ایجاد شود و باعث سوختگی فرش ماشینی شود تا قبل از خشک شدن لکه آن را با دستمال با دقت و به آرامی بدون اینکه به کف نفوذ کند ، از روی قالی بردارید.سپس از چند قطره مایع ظرفشویی با یه لیتر آب برای شستشو قالی استفاده کنید . دقت کنید زیاد نباید سطح را خیس کنید و پس از شستشو آن را با دستمالی خشک کنید . اگر الیاف فرش یا موکت پشمی است دقت کنید که از لکه برهای قلیایی به هیچ وجه برای این نمونه استفاده نکنید .
کلمات کلیدی مرتبط :’فرش ماشینی’ , ‘سوختگی فرش ماشینی’ , ‘رفع سوختگی فرش’ , ‘انواع سوختگی فرش ماشینی’

سپاس از توجه شما

Leave A Comment